Działalność gospodarcza,  Inwestowanie

Inwestowanie w globalne sieci sprzedażowe

Globalne sieci sprzedażowe

Europa jest domem dla niektórych z najbardziej renomowanych marek konsumenckich na świecie, od luksusowych, poprzez opiekę zdrowotną, aż po żywność. W świecie po obecnym kryzysie wiele z tych marek będzie radzić sobie lepiej niż ich rywale ze względu na zwiększone wydatki i długoterminowe trendy.

Kluczem będzie nie tyle wybranie wielkich europejskich marek konsumenckich ze względu na cechy jakościowe, które je definiują, ale tych, które najlepiej rozwijają handel elektroniczny. Zgodnie z konsensusem oczekuje się, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat tendencja ta będzie rosła w tempie 15% rocznie.

Dlatego firmy z tej branży muszą inwestować w e-commerce, aby zwiększyć sprzedaż. Ich przewagą nad innymi markami jest prestiż, jaki mogą mieć wśród konsumentów, którzy będą je preferować za to, że są firmami, które znają i którym ufają. Ponadto muszą one inwestować w media społecznościowe i marketing cyfrowy, aby dotrzeć do nowych konsumentów, ponieważ jest to kluczowy kanał komunikacji między konsumentami a firmami.

Wreszcie, muszą być przygotowane na sprzedaż wielokanałową, co oznacza pozyskiwanie informacji o konsumentach za pomocą Big Data lub sztucznej inteligencji i oferowanie każdemu z nich bardziej spersonalizowanych produktów, które mogą zwiększyć sprzedaż.

Automatyzacja i robotyka

Wszystkie branże muszą się przygotować na bardziej cyfrowy świat. Sektor europejski stoi w obliczu wielkich zmian w trzech obszarach: łączności urządzeń produkcyjnych, oprogramowania przemysłowego i analityki danych. A pośród tego wszystkiego Internet Rzeczy (IoT) będzie łączył maszyny z sieciami 5G.

Coraz powszechniejsze stosowanie inteligentnego sprzętu trwale zmieni sposób funkcjonowania fabryk i wpłynie na model biznesowy producentów sprzętu w całym łańcuchu dostaw. Na przykład cyfryzacja łańcucha umożliwi większą przejrzystość i identyfikacje, co jest jednym z obecnych wymogów konsumentów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Przedsiębiorcy, którzy spóźniają się z budową własnej platformy sprzedażowej, powinni, dla zaoszczędzenia czasu, połączyć się z już istniejącymi. Kluczem będzie możliwość podłączenia się do platform wiodących firm i nie marnowanie czasu i pieniędzy na tworzenie nowej platformy. Da im to więcej możliwości szybkiego wprowadzenia na rynek swojej cyfrowej oferty.